جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی برای تقویت وحدت میان اقوام مختلف عراق حمایت می كند
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس 'علی لاریجانی' رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با بیان اینكه عراق همسایه راهبردی و مهمی برای جمهوری اسلامی ایران است، بر ضرورت تحكیم وحدت و انسجام همه گروه ها و اقوام عراقی در شرایط بسیار حساس كنونی منطقه تأكید كرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختلاف و تفرقه میان گروه ها و اقوام عراقی در شرایط كنونی ،افزود:این اختلافات به زیان امنیت و ثبات كشور عراق است.

وی در عین حال تصریح كرد: ریاست كنونی عراق بر اتحادیه عرب فرصت مناسبی برای تحكیم جایگاه منطقه ای و حضور فعال این كشور در عرصه های مختلف سیاسی در منطقه و جهان است.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود روابط جمهوری اسلامی ایران با اقلیم كردستان عراق را بسیار خوب و رو به پیشرفت توصیف كرد و بر ضرورت حل پاره ای مشكلات و موانع بر سر توسعه این روابط تأكید نمود.

در این دیدار ' برهم صالح' نخست وزیر سابق اقلیم كردستان عراق نیز بر اهمیت و تقویت مناسبات دوستانه میان اقلیم كردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران تأكید كرد .

نخست وزیر سابق اقلیم كردستان گفت:اهتمام تمامی رهبران و گروه های كرد عراقی بر توسعه و گسترش روابط برادرانه با جمهوری اسلامی ایران است.

صالح همچنین در ادامه خاطرنشان كرد: رهبران اقلیم كردستان عراق نیز اهتمام خاصی برای تقویت وحدت و همبستگی میان گروه های مختلف عراقی دارند.

وی با بیان اینكه عراق اینك با میراثی از مشكلات قدیمی و بر جای مانده از دوران حكومت بعثی ها روبروست افزود: تجربه دموكراسی و همزیستی اقوام مختلف عراقی در دوران بعد از حكومت بعثی، الگوی ارزشمندی است كه باید آنرا حفظ كرد.

نخست وزیر سابق اقلیم كردستان عراق از حمایت ها و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در طول سال های اخیر از دولت و ملت عراق در برابر مشكلات پیچیده و عدیده ناشی از آغاز دوران جدیدی در عراق قدردانی كرد.

وی در پایان این گفت و گو با رییس مجلس شورای اسلامی عنوان كرد، كه در بسیاری از مشكلات و معضلات سال های اخیر، حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق نقش كلیدی را در رفع موانع و حل مشكلات ایفاء كرده است.

سیام/9250 1418





:: برچسب‌ها: سیاه ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: